Na počátku 2024

Neděle 28.7.2024 Den příjezdu
Sešli jsme se na Hrubínce a jeli jsme autobusem na tábor, ten nám odjížděl v 15:00 z Třebíče. Poté, co jsme došli na tábořiště, dali jsme si svačinu a vybrat stan, kde budeme 14 dní bydlet. Seznamovací hry byly další aktivitou na programu. Na večeři nás nakrmili chlebem se sýrovo-česnekovou pomazánkou. Jelikož v na počátku našich věků neexistovaly hodiny, to, že je noc nám musel oznamovat jeden z těch neandrtálců, který se o nás má starat. Když už snad po sté řval „Začíná noc“ museli jsme se ozvat ze stanů jednohlasným a výrazným „Drž hubu!!!“

Pondělí 29.7.2024
První budíček, po roce opět táborový režim – vstát, obléct, rozcvičit, vyčistit zuby a honem na snídani. Po snídani nás čekali workshopy, a to orientace v mapách, následně zdravověda v podobě Zbyňova divadelního představení, rozdělávání ohně, dále jsme si rozluštili nějaké šifry, a nakonec jsme vypotřebovali krabičku sirek na workshop rozdělávání ohně. Tyto činnosti jsme měli až do oběda, k obědu byla opravdu vynikající sekaná. Odpoledne nás čekal první úsek velké táborové hry neboli VTH. Úkolem bylo získat čtyři podpisy, abychom mohli získat 4 věci na pěstování rostlin – vatu, kelímek, fazole a návod k pěstování. Jakmile jsme vše získali, tak jsme si fazolky zasadili, aby náš kmen nevyhladověl a vytvořil si zásoby jídla. Večer jsme si zazpívali u ohně a šli spát.

Úterý 30.7.2024
Budíček, rozcvička, hygiena – klasická ranní rutina, na snídani čokokoule s mlíkem. Včera jsme si obstarali jídlo v podobě fazolí a ty je potřeba nějak zalévat a naše kmeny také potřebují vodu, abychom byli hydratovaní. To bylo cílem dalšího VTH, získávání vody. Byly dvě stanoviště, první bylo obstarávání nádob (sáčků) na úschovu vody, tam jsme plnili jednoduché úkoly. Souvisle bylo také druhé stanoviště, kde jsme získávali samostatnou vodu, kterou jsme museli donést zpátky ke skupince a dát do sáčku. Nebylo to ale vše, bylo nám oznámeno, že do večera si mezi kmeny můžeme vodu krást. Do oběda jsme měli chvíli volného času, abychom měli prostor na krádeže. Na oběd bylo rizoto. Po poledňáku nás seznámili vedoucí s turnajem, který nás bude provázet po celou dobu tábora – turnaj v ringu. Následovali jednotlivci – různé stanoviště, kde jednotlivci plní úkoly na čas nebo na body. Jeden z úkolů byl stát na jedné noze a Dan vydržel hodinu. Večer si pro nás připravili holky, Maky a Tina, žonglovací vystoupení. Ve 22:00 byla večerka.

Středa 31.7.2024
Dobré ráno, budíček!! Křičela ráno Anička se Zbyňou, se kterými jsme měli i rozcvičku. Po snídani jsme hráli spoustu her, mezi které patřilo například městečko Palermo, vybíjená nebo z vody do vody. Oběd nám vařil nově příchozí kuchař, pan šéf Vojta. Byl hovězí vývar a jako hlavní chod bylo kuře na paprice. V noci začínala být naším kmenům zima, a tak byl čas na to zjistit, jak se zahřát a o tom přesně bylo další VTH – získávání ohně. Oheň jsme mohli získat třemi způsoby – požár lesa, úder bleskem a výbuch sopky. Vždy se z každého kmene jeden postavil k jednomu způsobu vyvolání ohně, které bylo každé kolo náhodně vyvolané. Když bylo vyvolané na tom, na kterém jsme stáli, tak jsme museli za určitý čas proběhnout překážkovou dráhu, abychom donesli oheň ke kmenu. Uprostřed této dráhy bylo kolo štěstí, které určilo náš osud. Mohli jsme si vylosovat štěstí, medvěda, průtrž nebo propast. Abychom mohli projít, museli jsme mít určité předměty, pokud jsme je neměli, museli jsme na start nebo jsme se propadli do propasti a museli jsme čekat, než nás někdo z kmene vysvobodí. Následovalo odpoledne plné vodních hrátek. Večer jsme u ohně hráli hry a šli spát

Čtvrtek 1.8.2024
Jak už bylo zvykem, 7:30 budíček. Dopoledne jsme museli škrábat brambory na oběd. Následně jsme měli další část turnaje v ringu. Nasvačili jsme se a šli hrát hry, jako byli například ovce, kdy jsme měli všichni zavázané oči, rozprostřeli jsme se na louce a jeden nás musel navést zpět do ohrady (kruh na zemi). K obědu jsme měli omáčku a následoval polední klid. Jako neandrtálci jsme se docela posunuli a bylo načase zvěčnit průběh našeho života. Ano namalovat naše životy na zdi jeskyně. O tom bylo další VTH, udělat jeskynní malby. Naším úkolem bylo posbírat dílky jeskynních maleb na třech stanovištích, které byli všechny házení papírových koulí do kýble, mladší házeli menší vzdálenost než starší. Dílky jsme losovali, pokud jsme si vylosovali špatný dílek a měli jsme jich 20, mohli jsme jej směnit za dílek, který jsme potřebovali. Když jsme skončili a neměli kompletní jeskynní malby, měli jsme je dokreslit podle naší fantazie. Na svačinu byla zelenina. Tematicky jsme potom hráli galerii – pomocí zvolených částí těla jsme měli překreslit předpřipravený obrázek. Večer jsme hráli Co na to Češi? v režii komentátora Štěpána jako Tomáše Matonohy. Když jsme se chystali ke spánku, přišla obrovská bouře, takže jsme místo spaní hráli otrokáře.

Pátek 2.8.2024
Ejhle, budíček dnes nebyl v 7:30! Byl posunutý, kvůli tomu, že jsme šli později spát. Dopoledne jsme měli další várku jednotlivců, u Zbyni byla zdravověda, která trvala docela dlouho, takže se musel trošku posunout program, někteří si stanoviště dodělávali po svačině. Potom jsme hráli ponorky nebo srandaběhy – čtyři týmy, po jednom jsme se museli dostávat s nějakým handicapem z bodu A do bodu B. K obědu jsme měli buřtguláš. Po poledním klidu jsme měli nějaký prostor

Sobota 3.8.2024
Sobota, budíček se opět posunul zpět na 7:30, rozcvičku řídila Vendy a Vendy. Snídaně, jak už je zvykem byly švédské stoly. Po snídani jsme se dozvěděli, že budeme hrát Hry bez hranic – několik stanovišť s ne moc příjemnými úkoly, které jsme mohli plnit, ale nemuseli. Například u Vendy jsme měli vylovit v lavoru plném kopřiv předmět, nebo u Aničky dát obličej do lavoru s moukou. Po svačině jsme hráli Kubb, dva týmy se snažící si navzájem v poli shodit polínka. Oběd byl vynikající, buchtičky s krémem. Polední klid skončil a hráli jsme dáme jídlo – hra při které jsme rozděleni na čtyři skupinky a vytváříme si vlastní restaurace. Do restaurace nám volali vedoucí a objednávali si jídlo, které jsme měli na menu. Někdo přijímal hovory, někdo vařil, někdo sháněl suroviny a někdo jídlo rozvážel. Moc jsme si to užívali a hráli až do večeře. Den zakončila večerka v deset večer.

Neděle 4.8.2024
Vstávej semínko olala – budíček. Jako každé ráno byla rozcvička, hygiena a snídaně. Po snídani jsem se vrhli na další turnaj ringa. Když jsme dohráli, hráli jsme hry jako je například Pumpopáček – podle nápověd rozluštit slovo, nebo vybíjenou. Na oběd jsme měli čočku a následovali služby a poledňák. Domestikace je pro lidský život docela důležitá, takže dnes naše kmeny domestikovali. Úkolem bylo nachytat krávy na pasece. Zároveň ale bylo potřeba pro krávy sehnat jídlo. Jako kmen jsme se rozdělili na dvě skupinky, jedna sháněla krávy, druhá jídlo. Nebylo to ale tak jednoduché, krávy, které jsme chtěli dostat střežili Ultrakrávy. Když jsme posbírali jídlo a krávy uvědomili jsme si, že krávy budou potřebovat hodně vody, tak jsme ještě jako skupinka museli nasbírat vodu. Hráli jsme až do večera.

Pondělí 5.8.2024
Jako každý den, klasická ranní rutina – vstáváme, rozcvička, hygiena, snídaně. U snídaně naše kmeny dostaly úkol, vymyslet si scénku na téma naší oblíbené pohádky tak, abychom tam zakomponovali nějakého vedoucího. Naše kmeny se stávají vyspělejšími a bylo na čase vybudovat naši první osadu, celé dopoledne jsme si stavěli z přírodních materiálů osadu. Potom následoval oběd – měli jsme segedínský guláš. Polední klid skončil a čekalo nás bojové odpoledne, hráli jsme hry jako například HUTUTUTU nebo želvy. Samce v našich kmenech již přestávají bavit jejich samice, a tak dochází k pravěké výměně manželek. Po večeři nás čekalo scénky předvést. U ohně jsme si potom zahráli nějaké hry a v deset večerka.

Úterý 6.8.2024
Zbynďa nás dneska vzbudil klasicky v 7:30. A po snídani náš čekalo finále ringa. Po sváči následovali jednotlivci v podobě čtyř stanovišť. Nikča měla běh na 50 m, a tak někteří z nás mohli získat i dílčí zkoušku z mistrovství sportovce. Na oběd jsme měli špagety, na které jsme se těšili celý tábor. Po obědě byl velký úklid a polední klid. Už cítíme, že mamuta bychom mohli skolit, chybí nám k tomu už jen pár zásadních kroků. Jedním z nich je dostat bohy na naše strany. Musíme udělat rituální tance, abychom bohy na naši stranu dostali. O tom přesně je náš další úsek. Museli jsme na svoji stranu dostat alespoň dva bohy tím, že si nacvičíme právě jejich tance. Všem se nám to povedlo. Po sváči jsme hráli Ponny Express. Následně večeře, táborák a večerka v deset.

Středa 7.8.2024
Vstááááááváme! Křičel Štěpán s Nikčou, kteří s námi měli následně energetickou rozcvičku. Snídaně a potom další hry. Ráno jsme hráli krabičku od sirek – nasbírat do krabičky od sirek co nejvíce jednotlivých předmětů. Po svačině někteří kluci sekali dřevo a ostatní hráli hry. K obědu jsme měli špenát a potom náš oblíbený polední klid. Jak je známo, Olympijské hry jsou tu s námi už hodně dlouhou dobu, a jelikož probíhali i během našeho tábora, udělali jsme si vlastní pravěké Olympijské hry. Měli jsme zahajovací ceremoniál, kde jsme zapalovali olympijský oheň a disciplíny, jako byl například hod štěpem – hod oštěpem, ale disciplínu měl na starosti Štěpán, nebo útěk před mamutem – běh na 100 metrů. Bylo nesnesitelné vedro, tak následovalo vodní odpoledne, večer zpívání u ohýnku a spaní.

Čtvrtek 8.8.2024
Nastal den D. Ráno jsme se klasicky probudili, posnídali a museli jsme dokázat, že náš kmen je dostatečně vyspělý na to, abychom zvládli porazit mamuta. Celé dopoledne jsme dokazovali, že jsme toho schopni a za odměnu jsme si dali oběd. Po poledním klidu to všechno začalo. Lov mamuta. Museli jsme si obstarat zbraně v podobě kamenů a oštěpů, případně pastí, tak abychom mamuta skolili. Mamut se pohyboval po louce a jeho pohyb byl nevyzpytatelný. Pasti jsme kladli tam, kde jsme si mysleli, že se mamut posune dál. Přestože to byl boj dlouhý, mamuta jsme dnes ještě neskolili, každopádně jsme ho hodně zranili a věříme, že následující den se nám povede mamuta skolit.

Pátek 9.8.2024
Ráno jsme vstali a dali si snídani, čekalo nás ještě dokončit práci ze včera – skolit mamuta. Dopoledne nás ale ještě čekal velký úklid a sekání dřeva. Po obědě jsme hráli dědeček měnil, až vyměnil a moc nás to bavilo, protože jsme vyměnili hodně sladkostí, které jsme si potom mohli sníst. Večer nás to čekalo, skolit mamuta a tentokrát se nám to povedlo, mamuta jsme skolili! Jako trofej jsme si nechali jeho hlavu. Na večeři jsme měli hamburgery a u ohně jsme zpívali a vedoucí si pro nás dokonce vymysleli písničku. Večerka byla dnes trošku posunutá a kdo chtěl, mohl spát pod širákem.